img

Што се кочници и за што служат?

Сопирачките ги користиме секој ден кога возиме автомобил.

Кои се сопирачките и за што служат?

Сопирачките имаат една од најважните улоги на нашиот автомобил, запирање што посигурно и побрзо!
За да се постигне оваа задача, нивната конструкција е доста сложена, од педалите до самите тркала.

Какви се типови на сопирачки имаме на нашиот автомобил?

  1. Сервисна сопирачка
  2. Сопирачка за паркирање (рачна сопирачка)

Кога возиме автомобил, дејствуваме на сопирачката со ногата, со што го успоруваме или запираме автомобилот, но она што ни се чини едноставно не е така.
Со притискање на педалот за сопирачката, започнавме цела низа активности за кои ќе зборуваме малку денес.

Raspodjela i princip rada kočionog sistema

На горната слика можеме да забележите две бои на црева за сопирачки.
Тоа би значело дека има две бои на сопирачко масло во нашиот автомобил? Не, секако не!
Ова илустрира дека нашиот систем за сопирање е поделен на два дела. Зошто поделено а кочат подеднакво?

Причината за поделбата е од безбедносен тип, имено, можно е да има дефект на некое тркало или пукно црево на сопирачките и да дојде до истекување на маслото. Во тој случај, немаме сопирачки и тоа е последното што го сакаме додека возиме.

Системот е дизајниран да биде поделен на два дела, обично попречно, што значи следново:
Предно лево тркало со задно десно и предно десно со задно лево.
Постои варијанта и на предниот лев и на десниот и на задниот дел лево и десно, но најчесто поделбата е попречна.

За нас лично, тоа не значи ништо до моментот кога возилото е запрено.

Во овој случај на дефект, нашето возило сопира подеднакво, односно едно тркало од едната страна и едно од другата страна. Овој тип на поделба ни овозможува безбедно и рамномерно запирање на возилото.

Следното нешто што го имаме на сликата е главниот цилиндар за сопирање.

Glavni kočioni cilindar

Главниот цилиндар за сопирање е поставен на „серво добош“ или засилувач на силата на сопирачката и содржи поделба на принципот на сопирање.

Има два излеза – еден за предниот лев и задниот десен а другиот за предниот десен и задниот лев агол.Зборувавме за овие попречни поделби, од тука започнува.

На самиот цилиндар има и контејнер со сопирачко масло, кое треба да се проверува еднаш годишно и мора да се заменува на секои 24 месеци.

Прекинувачот за ножната сопирачка има улога да дава сигнал на контролната единица за положбата на педалот и информацијата дека се запалени светлата на задната сопирачка.
Во некои системи со ABS / ESP / BAS, прекинувачот има низа други улоги, но тоа не е темата сега.
Контролната единица низ целиот систем собира податоци од сите сензори во зависност од системите на возилото и ги обработува.
Врз основа на овие податоци, тој извршува активности за време на нашето сопирање за кои не сме ни свесни, сите во милисекунди (m / s).
Оваа контролна единица е прилично сложена и има многу малку простор за грешка или поточно – нема!

ABS
Во случај на какво било дефект во тој дел од системот, ABS или ESP ламбата ќе се запали за нас, во зависност од тоа што имаме од опремата во возилото, а посетата на автомеханичар е задолжителна !!

Оваа сијалица вели дека имаме проблем во системот за сопирање и дека ABS веќе не е активен, што верувајте не е најдобра ситуација. Растојанието за запирање е многу подолго и безбедноста на патниците е загрозена.

HidraulikaХидрауликата во системот за сопирање е присутна во системите ABS / ESP и секако во другите покомплексни системи (BAS, итн.)

Хидрауликата служи за активирање / деактивирање на сопирачките за време на работата на ABS, а ние дури не ја забележуваме разликата, освен мало треперење на педалот на сопирачката.
При вибрирање, хидрауликата притиска и ги ослободува сопирачките и ни овозможува да го управуваме возилото дури и во кризни ситуации.

Сензорот ABS е мал дел од самото тркало што е одговорен за само една работа:

следете ја брзината на тркалото и пријавете ги овие информации до контролната единица и самиот процесор на моторот. Во новите возила, постојат посебни системи за управување во возилото и секое од нив бара информации од сите сензори во автомобилот.

1Dijelovi. ABS трака на тркало или лежиште на тркалото
2. Сензор
3. Кучиште сензор

Што прави контролната единица со оваа информација?

Ги зема предвид информациите и од сите мерења индивидуално, и ги споредува.

Ако се движиме со брзина од 60км / ч и ABS сензорот вели дека само едно тркало (пр. Задно лево) дава информации од 50км на час, контролната единица во тој момент размислува логично и вели дека такво нешто е невозможно!

Зошто?Upravljačka jedinica

Едноставно кажано, сензорот за агол на воланот вели дека возиме директно, а предните ABS сензори велат дека возиме директно, што значи дека имаме проблем со задниот сензор (повеќето победуваат). Светлото се вклучува и имаме грешка во ABS.

OBD конектор

Секое возило поседува OBD конектор ( On-Board Diagnostic). OBD konektor
Тоа е стандарден конектор со 16 пинови што се користи за поврзување на опрема за дијагностицирање.
Со помош на дијагностички уред, секој малку подобар механичар се обидува да го отстрани дефектот на вашето возило.
Таа опрема не е ефтина и не секој е многу добар во служењето.
Секоја подобра работилница има ваков уред и во просек наплатува од 1000 до 1500 ден по преглед на возило.

Сега кога знаеме за што служат и како работат нашите сопирачки, мора да им ги препуштиме нивните поправки на експерти од оваа област.
Секоја малку подобра работилница која е овластена да работи на возилото има алатки и знаење потребни за дијагностицирање на дефекти и секако поправка на сопирачките.

Бидете внимателни, грижете се за вашите возила и редовно грижете се за сопирачките да бидат во функција!